De directie van NV schade wil meer doen dan alleen inkomenszekerheid bieden. Het is haar overtuiging dat arbeidsongeschikten elkaar kunnen helpen door tips en persoonlijke ervaringen uit te wisselen. Maar hoe organiseer je die wederzijdse hulp?
Wij hebben casemanagers van NV Schade geïnterviewd om een beeld te krijgen welke vragen, problemen en dilemma’s leven bij deze doelgroep. In een workshop zijn de belangrijkste doelstellingen en uitgangspunten van NV Schade geformuleerd. Een flinke groep verzekerden is benaderd om het idee van lotgenotencontact voor te leggen en vooral ook hun persoonlijk verhaal te horen.
Samen met een kernteam van (langdurig) arbeidsongeschikten hebben we handen en voeten gegeven aan de gewenste vormen van onderling contact en geïnventariseerd welke onderwerpen relevant zijn. Dit heeft geresulteerd in een website met in begrijpelijke taal geformuleerde antwoorden op de meeste gestelde vragen, in een forum voor online contact en in het organiseren van kleine bijeenkomsten door het hele land onder leiding van ervaringsdeskundigen. De website wordt inmiddels meer dan 20.000 keer per maand bezocht en er zijn meer dan 5.000 mensen actief op het forum.