Metis heeft voor NV schade het onderling contact tussen arbeidsongeschikten gefaciliteerd, wat heeft geleid tot een effectieve vorm van vruchtbaar lotgenotencontact.
De betrokken arbeidsongeschikten waren erg blij met het onderling contact dat door ons werd georganiseerd. “Was dit er maar toen ik arbeidsongeschikt werd”, werd een gevleugelde uitspraak. Niet alleen NV schade maar ook deze groep vond, dat aan de lotgenotengroep een veel bredere bekendheid gegeven moest worden. De vraag is: hoe doe je dat?
Door een gestructureerde content marketing aanpak werd het bestaan van deze groep steeds bekender en werd via een sympathieke facebookcampagne langdurig zieken en arbeidsongeschikten gewezen op het bestaan van de website, het forum en de landelijke bijeenkomsten. De groei van het forum bleek explosief: maandelijks meldden zich meer dan 100 nieuwe leden aan, en vrijwilligers en organisaties boden hun kennis en ervaring kosteloos aan om zo een bijdrage aan de community te leveren. Dat de bekendheid echt een landelijk karakter gekregen had, bleek toen de NOS ons benaderde voor een interview: een bijzondere mijlpaal.